Handelsbetingelser hos HapTack ApS

Generelle oplysninger

HapTack ApS

Blegen 5-7

8940 Randers SV

CVR nr.: 40765573

Telefon: 69 88 49 19

Email: ln@haptack.dk

 

Forretningsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af varer på www.haptack.dk

www.haptack.dk ejes af Haptack ApS, cvr 40765573, Blegen 5-7, 8940 Randers SV, Tlf. 69884919, Mail: ln@haptack.dk

 

En juridisk bindende aftale mellem dig og haptack.dk er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er Haptack ApS berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.

Når du har afgivet en ordre på haptack.dk, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Haptack ApS.

 

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten på 14 dage gælder kun for private forbrugere, der handler via www.haptack.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

 

Priser

Priserne, som er anført på haptack.dk, er priser inkl. moms og andre afgifter, prisen er oplyst som enten i danske kr. pr. stk.

 

Betaling

Hos Haptack ApS tilbyder vi gebyrfri betaling.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra haptack.dk. Der trækkes aldrig et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

 

Levering 

Alle varer sendes med PostNord eller GLS, og de fleste ordre sendes indenfor 1-3 hverdage, såfremt der er tale om en lagervare.

På grund af udbud og efterspørgsel, så kan der i blandt på enkelte produkter og varianter være lidt længere leveringstid.

På nogle produkter, som er en skaffevarer, der vil det være anført på produktsiden, og her kan der være op til 2 til 3 ugers leveringstid.

 

Haptack ApS tilbyder gratis fragt, ved ordre over:

  • kr. 350,00 (ekskl. fragt) ved ordre med levering til pakkeshop eller erhvervsadresser på brofaste ø'er.
  • Kr. 499,00 ved ordre med levering til privatadresse på brofaste ø'er.

 

Afhentning Randers SV

Afhentning er gratis og vælger du denne leveringsløsning, så vil vi automatisk kontakte dig for at aftale et tidspunkt.

Dermed har du også mulig for at aftale afhenting i de skæve timer udenfor normal arbejdstid.

(Afhentning tilbydes kun til lokale kunder med postnumre fra 8900op til 8960).

 

Ordre/pakker over 20 kg., sendes kun med omdeling til privatadresse. Er din ordre over 20 kg., så vil vores kundeservice automatisk kontakte dig, inden din ordre sendes.

Ved en vægt over 20 kg., vil der blive pålagt 15 kr. pr. ekstra kg.

 

Vægten på de enkelte varer er en den højeste vægtværdi af varens reelle vægt eller af varens volumenvægt ved post-/pakkeforsendelser.

Alle ordre med levering til ikke brofaste Ø'er i Danmark pålægges fragt uanset ordrestørrelsen.

 

TRACK'N'TRACE

GLS Track'n'Trace

Postens Track'n'Trace 

 

Hvis varen ikke er på lager, vil kundeservice kontakte dig via mail, for at oplyse en forventet leveringsdato.

Såfremt man som kunde indtaster forkert adresse, e-mail eller leveringsoplysninger, og det medfører at en ordre returneres til Haptack ApS pga. ukendt adresse eller lign., så forbeholder vi os retten til ikke at refundere udgiften til leveringen af ordren samt returneringen, altså 2 gange fragt, uanset ordrens størrelse.

 

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Haptack ApS. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at udelade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder købet.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular. Du skal udfylde og indsende fortrydelsesformularen eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder købet på vores hjemmeside www.haptack.dk. Hvis du gør det, kvitterer vi indenfor 24 timer pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os eller på Blegen 5-7, 8940 RAnders SV, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Returneringsadressen er:

Haptack ApS

Blegen 5-7

8940 Randers SV

 

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger, men ikke selve returneringsomkostningen.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Obs! Bryd ikke emballagen på produkter. Du kan godt pakke dem ud af forsendelseskartonen, men pak dem ikke yderligere ud hvis du vil være sikker på at bevare din fortrydelsesret uden en markant værdiforringelse.

Ved køb af hygiejniske produkter, som cremer og lignende, kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur for at være sikker på, at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt og med den lavest mulige værdiforringelse.

Såfremt der er tale om returnering af produkter til hygiejniske og intime formål, så som cremer og lignende, så vurderes værdiforringelsen til at udgøre 100% af den samlede købesum, ved returnering af brugte varer. Dette skyldes at varens originale inderpakning er brudt, og varen kan herefter ikke sælges til anden kunde efter returnering, men destrueres efter gældende regler.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker en værdiforringelse på 100% af det beløb, du skal have tilbage. Husk du skal tilbagelevere varen uåbnet i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på mail: ln@haptack.dk

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse ln@haptack.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på haptack.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Haptack ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Haptack ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til haptack.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Haptack ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Haptack ApS via e-mail ln@haptack.dk

Vi bruger en webstatistik på haptack.dk hvilket betyder, at et statisk-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere haptack.dk.

 

Accept af ordre.

Når du som kunde accepterer din ordre og vores forretningsbetingelser, så accepterer du også at de data du har indtastet er korrekte, og at de produkter der er i kurven er de ønskede/bestilte produkter.